skip to Main Content
SEO Optimalizácia

SEO optimalizácia

Ak už máte svoju webstránku, potom čítajte ďalej. Ak ju ešte nemáte, potom určite čítajte ďalej, pretože raz ju mať budete a bez SEO optimalizácie sa nezaobídete. 😉 Tento hosťovský článok od Martina vám ukáže, na čo by ste mali myslieť, ak sa chcete prepracovať na prvé stránky Google. Mne osobne to trvalo skoro tri roky, pretože som sa to učil sám. Ak napíšete do Google “investovanie do nehnuteľností” môj blog sa objavi na prvej stránke. To výrazne zvýšilo počet ľudí, ktorí túto stránku navštívia. Je to niečo ako reklama zadarmo. Teraz už ale prenechávam slovo Martinovi.

___________________________

Poznáte spôsoby ako začať robiť SEO pre svoj web a prečo má SEO význam aj pre majiteľov „malých“ webov?

Mnohým podnikateľom a majiteľom webov nie je jasné, ako sa im môže v podnikaní vyplatiť investícia do SEO. Veľakrát ju kvôli rôznym mystifikáciám považujú za zbytočnú, zdĺhavú, neefektívnu, náročnú či príliš drahú.

A viac sa potom pojmom SEO nezaoberajú, pretože pre každého skutočného investora je dôležitá návratnosť jeho investície – a vďaka spomínaným mystifikáciám majú pocit, že návratnosť pri SEO môže byť nulová.

Vo viacerých prípadoch môžu mať úplnú pravdu – nie pre každý web sa oplatí investícia do SEO. No platí to aj pre náš web? Záleží to od viacerých faktorov – či produkty, služby a celkovo rôzne tému súvisiace s našim podnikaním sú ľuďmi vyhľadávané, ako často, v akých množstvách a podobne.

Viac o tom spomenieme v článku a v priložených odkazoch.

Praktický príklad s názornou ukážkou.

Hneď na úvod si môžeme názorne pozrieť web, ktorému sa určite oplatí investovať do SEO optimalizácie – po dôkladnej analýze kľúčových slov ľahko zistíme, že témy okolo financií, investovania sú veľmi žiadané, vyhľadávané a diskutované.

A môžeme sa pekne na začiatku inšpirovať aj jeho praktickou ukážkou prepracovaného článku na tému investovanie. Môžeme tak mať lepšiu predstavu o tom, ako sa môžeme aj my sami venovať SEO a ako môžeme písať SEO články:

Tip pre začínajúcich investorov: Ako investovať peniaze: 11 tipov, kam sa oplatí investovať v roku 2019.

Teraz sa už teda pozrime na dôvody, prečo sa oplatí aj malým webom investovať do SEO a ako sa do optimalizácie webu pustiť.



Význam a prínos SEO.

Začnime jednoduchou otázkou. Ako sme sa v posledných rokoch naučili hľadať odpovede na naše otázky a riešenia na naše problémy?

Google.

Väčšina z nás pri hľadaní riešenia na akýkoľvek problém či otázku použije ako prvú možnosť – a ak je úspešná, tak zároveň aj ako poslednú možnosť – práve Google vyhľadávanie.

Ak sa chceme o tom presvedčiť, stačí začať písať do Google slová: „Ako“, „Môžem“, „Kde“,…

Google nám na ne automaticky ponúkne množstvo fráz, ktoré ľudia vyhľadávajú a používajú v spojitosti s týmito slovami.

Nájdu potenciálni zákazníci s pomocou Google náš web?

Ak ľudia hľadajú oblasť, v ktorej pôsobí náš web – nájdu nás s pomocou Google? Alebo im zobrazí len našich konkurentov?

A nemusí pritom stačiť len to, aby nás našli pri vyhľadávaní názvu nášho webu, značky, či pomocou fráz priamo súvisiacich s našim webom. Veľmi prínosné môže byť zobrazovať sa v Googli aj na širšie skupiny kľúčových slov – oblasť nášho podnikania, priamo i nepriamo súvisiace témy a podobne.

Ako môžeme začať robiť SEO v roku 2019?

O tom, čo je to SEO a ako môžeme robiť SEO je napísaných množstvo článkov, návodov, tipov a inšpirácií. Stačí si len vybrať. Môžeme sa nimi inšpirovať a pustiť sa do práce. Tá je najdôležitejšia. Bez nej náš web do popredia nedostaneme.

Dôležitosť obsahu a spätných odkazov.

Dôležitý je kvalitný obsah a následne naň smerujúce odkazy z iných tematických a relevantných webov. Čo je to však kvalitný obsah a ako ho vytvoriť? A ako získavať kvalitné odkazy z iných webov pre náš web?

Kvalitný obsah je alfa a omega.

Kvalitný obsah je pravdepodobne najdôležitejšou časťou celej optimalizácie. Nestačí však len kvalita sama o sebe. Veľmi podstatný je hlavne prínos daného obsahu pre čitateľov, jedinečnosť daného obsahu a ideálne aj jeho autorita.

Tri dôležité vlastnosti skvelého obsahu:

  1. Kvalita
  2. Jedinečnosť
  3. Autorita

1.Kvalita obsahu a ako vytvoriť kvalitný obsah na svoj web.

Kvalitu obsahu ovplyvňujú viaceré faktory. Pozrime sa na ukážku tých najdôležitejších:

  • Príjemná čitateľnosť – zahŕňa napríklad správne používanie nadpisov a podnadpisov, odsekov, zoznamov, zvýraznení, citácií…
  • Celkový vzhľad – zahŕňa napríklad celkový dizajn webu, používanie kvalitných (ideálne aj unikátnych) obrázkov, názorné grafy, infografika…
  • Pútavý nadpis – naša snaha o vytvorenie kvalitného obsahu môže upadnúť do zabudnutia, ak nezaujmeme čitateľov zaujímavým a pútavým nadpisom. Ak má článok skutočne stáť za to, odporúča sa vymyslieť preň aspoň 5 zaujímavých nadpisov a vybrať z nich ten najlepší.

Kvalita obsahu je priamo spojená aj so skúsenosťami toho, kto ho tvorí spolu s jeho snahou o neustále zlepšovanie. Nestačí len písať. Dôležité je optimalizovať a snažiť sa zlepšovať.

Je pochopiteľné, že náš prvý článok bude asi len ťažko dosahovať kvality nášho napríklad stého článku. Čím viac píšeme, tvoríme a zlepšujeme sa, tým lepšie sú aj naše články, obsah a ich kvalita.

Opäť existuje mnoho návodov, ako sa naučiť písať a tvoriť obsah. Stačí použiť náš obľúbený Google a vyhľadať rôzne frázy, napríklad: „Ako sa naučiť písať kvalitné články“.

Dôležité je začať.

2.Jedinečnosť obsahu a ako ho vytvoriť?

Jedinečnosť obsahu znamená vytárať skutočne unikátny obsah – a nie recyklované klony obsahu z iných webov. Koho by zaujímal nejaký klon viac, ako originál?

Nik nechce strácať čas niečím, čo čítal už niekde inde. Hlavne ak daný obsah neponúka nič navyše, iba recykluje rovnaké témy, prípadne niečo iba vnucuje.

Praktický príklad, kde autor s pomocou vlastných skúseností a odskúšaného uhlu pohľadu vytvoril pre e-shop s parfumami jedinečný článok o partnerských vzťahoch s cielením na nepriamo súvisiacu tému jeho fungovania môžeme nájsť kliknutím tu.

Ako vytvoriť jedinečný obsah?

  • Povedať niečo čo ešte nebolo povedané.
  • Ponúknuť nový uhol pohľadu.
  • Vysvetliť danú tému oveľa lepšie.

Pri vytváraní jedinečného obsahu sa môžeme pokúsiť povedať niečo, čo ešte „nebolo povedané“, čo nemusí byť práve najľahšie.

Prípadne môžeme ponúknuť nový uhol pohľadu na už známu vec, oblasť tému – k tomu potrebujeme kvalitné argumenty, skúsenosti a podobne…

Alebo sa môžeme pokúsiť vysvetliť danú tému lepšie ako ktokoľvek iný. Síce nemusíme mať také dobré nápady ako niekto iný, môžeme však byť lepšími rozprávačmi, prípadne použiť lepšie argumenty, poukázať na niečo nevypovedané, alebo zanedbané a podobne.

Môže sa to zdať ťažké, no dá sa to. Pomôcť nám môžu tieto tri veci.

  • Údaje či informácie, ktoré nám produkuje naša vlastná firma, web, investícia či podnikanie.
  • Príbehy či recenzie našich zákazníkov, klientov prípadne partnerov.
  • Náhľady na rôzne problematiky oblasti nášho podnikania vďaka našim skúsenostiam.

Pre jedinečný obsah nemusíme mať zabehnutú firmu s množstvom skúseností.

Aj ako úplne noví začínajúci podnikatelia môžeme ponúknuť jedinečné skúsenosti, údaje či náhľady na rôzne témy – aj napriek tomu, že ľudia sa chcú učiť a čítať materiály najmä od skúsených „autorít“. Ako?

Namiesto zbytočného recyklovania rovnakej témy môžeme radšej vytvoriť vlastný pohľad, návod, či výskum ohľadom danej problematiky (vytvorenie nového uhlu pohľadu), požiadať špecialistov v danej oblasti o ich názor (zabezpečenie autority) a následne materiály spracovať => a máme vytvorený unikátny autoritatívny obsah.

Autorita obsahu a ako ju zabezpečiť?

O autorite webu a obsahu môže hovoriť napríklad to, či je obsah podložený nejakým výskumom, praktickými výsledkami a skúsenosťami, externými odborníkmi alebo či je naopak „vycucaný z prsta“.

Zabezpečiť ju teda môžeme napríklad rozhovormi a spoluprácou so špecialistami v danom odbore. Prípadne podobne ako pri akademickej práci – naše závery môžeme podložiť odkazmi na externé vedecké štúdie, výskumy, overené a kvalitné weby.

Autoritu nášho webu môžeme budovať samozrejme aj samotným kvalitným obsahom, našim správaním, starostlivosťou a komunikáciou s klientmi a podobne.

Dôležitosť odkazov z iných webov.

Aj ten najlepší web s najlepším obsahom nemusí v Google predbehnúť svojich konkurentov. Najmä ak neexistujú žiadne odkazy z iných webov na tento web. O dôležitosti spätných odkazov hovorí tento výskum.

Najideálnejšie je, ak odkazy vznikajú prirodzenou cestou. No povedzme si úprimne, málokedy sa nájde niekto, kto len tak sám od seba začne odkazovať práve na náš web. Tomuto procesu je veľakrát nutné aspoň nejako pomôcť.

Ako budovať odkazy pre náš web?

Spôsobov ako môžeme budovať odkazy pre náš web je skutočne mnoho. Niektoré spôsoby a techniky sú prínosné a efektívne, iné ani veľmi nie a ďalšie sú zas aj celkom „nebezpečné“. V jazyku SEO špecialistov sa im hovorí white, gray a black-hat SEO techniky.



Keďže návodov na to, ako budovať kvalitné odkazy je veľmi veľa, odporúčame Vám napríklad tento:

Konkrétne príklady, ako získavam spätné odkazy.

Tento návod sme vybrali nielen preto, že ponúka kvalitný a komplexný prehľad spôsobov získavania spätných odkazov, ale najmä preto, že obsahuje aj konkrétne príklady z praxe, ktoré fungujú aj na Slovensku.

Nejde teda o žiadne neoverené teoretické znalosti.

Záver.

Ak chceme, aby bol náš web v Google viditeľný a pritom fungujeme v konkurenčnom prostredí, SEO optimalizácia môže byť skutočne presne to, čo potrebujeme.

Bez nej – a najmä bez kvalitného obsahu a spätných odkazov – pravdepodobne len veľmi ťažko dostaneme náš web na popredné pozície v Googli. Najmä ak podnikáme vo vysoko konkurenčnom prostredí.

 

_______________________

Autor článku: 
Martin Balko – SEO špecialista z www.PoctiveSEO.sk ,
ktorý sa venuje poctivej optimalizácii s garanciou vrátenia peňazí. 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Back To Top